Met de camper van Melbourne naar Sydney - Reisverslag uit Eden, Australië van Bert en Petra - WaarBenJij.nu Met de camper van Melbourne naar Sydney - Reisverslag uit Eden, Australië van Bert en Petra - WaarBenJij.nu

Met de camper van Melbourne naar Sydney

Door: Bert en Petra

Blijf op de hoogte en volg Bert en Petra

24 Januari 2014 | Australië, Eden

Maandag begon onze reis van Melbourne richting Sydney met de camper. We vlogen maandagochtend vroeg naar Melbourne en hebben daar onze Hippie camper opgehaald. Meteen door het drukke Melbourne gereden om er zo snel mogelijk weer uit te komen ;-) Dat was wel even zweten zeg, links rijden met een camper tussen het drukke verkeer op de snelwegen van Melbourne. Maar het is gelukt! Het rijden gaat nu prima. We zien veel dode kangagroes en wombats langs de weg, maar ook erg mooie landschappen. We stoppen onderweg vaak even voor een mooie ‘look out.’

We zijn vanaf Melbourne meteen doorgereden naar Philip Island. Daar hebben we Rob en Susanne ontmoet en samen zijn we naar de Pinguin Parade geweest. Leuk om die kleine beestjes uit zee te zien komen. ‘s Avonds na zonsondergang zoeken ze hun holletjes op tot de volgende ochtend.

We reizen nu samen, erg gezellig. Onderweg een paar leuke plaatstjes bezocht en een dikke trui gekocht, want het wordt 's avonds toch wel erg koud.. Gister zijn we met de ferry naar een eilandje gevaren en hebben daar 16 koala's gezien in het wild! Het regent nu helaas (de hele dag) dus we zijn doorgereden naar Eden, een mooi plaatsje aan zee. Even tijd om een verslagje te typen en de foto's uit te zoeken. Dat zijn er al heel wat, een mooi klusje voor als we thuis zijn. Bij het informatiepunt (die zie je hier bijna in elk dorpje/stad) informatie opgehaald voor leuke activiteiten en bezienswaardigheden hier in de buurt.

In het begin was het erg spannend allemaal, maar wat een ervaring! We genieten van alle moois om ons heen en het feit dat we in Australie zijn. We beseffen steeds meer dat de vakantie bijna over is (wat gaan vijf weken dan snel!), maar we gaan er nog even van genieten.

• 24 Januari 2014 - 12:02

Wil En Piet Vermeulen:

Hoi, wat maken jullie een gigantische en fantastische reis.
    Geniet er nog maar even van. Tot ziens in het koude Nederland.
    Piet en Wil

• 24 Januari 2014 - 12:36

Sigrid:

Hey wereldreizigers, wat weer een leuk verhaal :-). Jullie zien wel veel van Australië, ben benieuwd naar de foto's! Geniet nog maar goed daar! Groetje Sigrid

• 28 Januari 2014 - 10:28

Wil En Piet:

Hallo Petra en Bert.
    Hiep, Hiep, Hoera er is er een jarig.
    Petra van harte gefeliciteerd met je verjaardag, uiteraard ook Bert van harte.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Australie.
    Wil en Piet Vermeulen