Reis oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert en Petra - WaarBenJij.nu Reis oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert en Petra - WaarBenJij.nu

Reis oostkust

Door: Bert & Petra

Blijf op de hoogte en volg Bert en Petra

18 Januari 2014 | Australië, Cairns

We zijn na twee super weken weer in Sydney aangekomen! 4 januari startte onze groepsreis vanaf Sydney naar Cairns. Het waren twee fantastische weken met een ontzettend leuke groep. Het was 's ochtends vroeg opstaan en best druk, maar we hebben ontzettend genoten en veel leuke dingen gedaan en moois gezien!
Hieronder een verslag van onze route en de activiteiten die we hebben ondernomen.

Dag 1: Kennismaking met de groep in de bus richting Crescent Head. Een grote groep van 29 mensen, geen Nederlanders maar wel twee andere stelletjes. Na een lange eerste reisdag van ongeveer zes uur kwamen we aan bij het surfkamp waar we onze eerste surflessen hebben gehad in een groot meer.
Dag 2: 's Ochtends vroeg gesurfd in de zee en de geleerde surf trucs uitgeprobeerd. 's Middags naar Byron Bay gereden.
Dag 3: Een vrije dag in Byron Bay. Samen met het merendeel van de groep zijn we wezen kajakken op zee. Erg spannend tussen de golfen, maar super leuk om te doen.
Dag 4: Naar Sufers Paradise gereden, waar we heerlijk bij het strand zijn geweest, gerelaxed bij het zwembad van het hotel en 's avonds gebowld met de groep. Afscheid genomen van vijf mensen, waarvoor er ook weer negen nieuwe groepsgenoten in de plaats kwamen.
Dag 5: Een korte cruise gemaakt over de rivier in Brisbane en daarna naar een heel mooi plaatsje aan zee gereden (Noosa). Tijdens een wandeling langs de kust hebben we daar onze eerste koala gezien!
Dag 6: Deze dag was het erg vroeg opstaan om naar Fraser Island te gaan. Met een 4WD over het strand gereden (erg door elkaar geschud) naar een prachtig meer.
Dag 7: Lasso geworpen, geiten gevangen en paard gereden op de farm. Erg gezellig.
Dag 8: Vrije tijd in het het resort in Emu Park. 's Avonds een toga party, waarbij iedereen in een toga (wit kleed) gekleed ging.
Dag 9: Naar Airlie Beach gereden waar we op de zeilboot zijn gestapt. Overnacht in een baai tussen de Whitsunday eilanden. 's Avonds in een rubberbootje naar een andere boot gebracht om te slapen, omdat de boot te klein was voor de groep.
Dag 10: Wezen snorkelen en naar het super mooie Whitehaven Beach geweest. Een hoogtepunt van de reis.
Dag 11: Met de zeilboot naar Long Island gevaren, waar we twee nachten zijn gebleven. Wat een mooi eiland! Nog een hoogtepunt van de reis :-) Vanuit ons appartement hadden we een geweldig uitzicht. De wallabies en kalkoenen liepen daar gewoon op het strand.
Dag 12: Een lange reisdag richting Cairns. 's Avonds afgesloten met een Australia party.
Dag 13: Met de catamaran op zee wezen snorkelen in het Great Barrier Reef. Hier hebben we Nemo gezien! En Bert zelfs een haai :-)
Dag 14 hebben we afscheid genomen van de groep en zijn we teruggevlogen naar Sydney. Een geweldige ervaring, een reis die we niet snel zullen vergeten. Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen, maar dat horen jullie wel als we weer in Nederland zijn :-)

Over twee dagen vliegen we naar Melbourne, waar een camper hebben gehuurd. Rond Melbourne ontmoeten we Rob en Susanne en samen rijden we dan richting Sydney. Geen plannen, gewoon lekker rijden en kijken wat we tegenkomen.

Liefs Petra & Bert

• 18 Januari 2014 - 14:53

Marlies:

Whaaahhh!!!!!!!Echt super cool! Wat een belevenis! Genieten man!
    Best wel een beetje jaloers hier aan de andere kant van de wereld.
    Geniet lekker verder.
    Dikke kus Wibo, Marlies, Marit en Jurre.

• 18 Januari 2014 - 15:29

Wil En Piet:

Wauw!!!!!! Wat een belevenis. Zijn zeer benieuwd naar de details, maar dat horen en zien we wel als jullie weer in Nederland zijn.
    Nog veel mooie dagen samen met Rob en Zusanne voor de komende 14 dagen wensen jullie
    Piet en Wil

• 18 Januari 2014 - 19:03

B.Mast:

Beste Bert en Petra.

Wij hebben jullie reis verslag gelezen, wat fantatisch.
    Wij zijn zeer onder de indruk van alles wat jullie mogen beleven.
    Ook de komende tijd dat jullie met Rob en susana nog met een camper rond gaan reizen.
    Wij hopen vele foto,s of film tegemoet te zien.
    Kijk goed uit en kom heel huids terug.

Nog heel veel plezier en geniet nog van de laatste weken.

p.s.

Ben 17 Januari voor de 5e kuur geweest,en alles is prima in orde.
    Nog 1 zware kuur en 2 lichte kuren dan is het gebeurd.
    Dan nog een keer door de scan en dan afwachten van hoe en wat.
    Nog vele groeten van uit Hoogezand.

Be en Siena.

• 18 Januari 2014 - 23:16

Leo & Rennie:

Klinkt allemaal goed zeg! Leuk om te lezen dat jullie er zo van genieten.
    Veel plezier nog de komende 2 weken,
    Lfs van ons 6-en

• 20 Januari 2014 - 12:10

Sigrid:

Dit verhaal op blue monday lezen is niet erg bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand hihi (jaloers! ). Wat een super reis zijn jullie aan het maken! Ik wil ook heel graag nog eens naar Australië toe! Geniet er maar lekker van samen! Liefs Sigrid

• 23 Januari 2014 - 19:55

Inge:

Ha Petra, denk je nog wel aan ons? We zijn ontzettend benieuwd naar al je verhalen, want wat je schrijft is vast maar een fractie van wat jullie beleefd hebben! Veel plezier op het laatste stukje reis en tot snel. Geniet nog even van de warmte daar. Is het uit te houden in de hitte?

Groetjes Inge

• 24 Januari 2014 - 04:35

Petra:

Leuk om alle reacties te lezen! Be en Siena, fijn om te horen dat het de goede kant op gaat!
    Sigrid, Australie is echt een aanrader. Doen! ;-) Inge, ik geniet erg van het vrij zijn, maar denk zeker ook aan jullie :-) De warmte is goed uit te houden, heerlijk. Groetjes aan Bert en Marielle. Ik kom gauw de verhalen vertellen!

Groetjes Petra